יום שישי, 10 באפריל 2015

ממקום, במקום

מאסטר שף עונה 5, קשת


"כל מיני דברים מופשטים הפכו למקומות. היו מקום של כאב, מקום של בדידות ותסכול, מקום של רוצה-לעזור, מקום של חמלה, וכדומה... מי שמדבר ממקום של כעס אינו יכול לדבר עם מישהו שמדבר ממקום של קבלה. השרשת הביטוי הזה עזרה בעקיפין למאות פסיכולוגים ברחבי המדינה לתקשר עם מטופליהם, וגם להפך" (אורלי קסטל-בלום,"טקסטיל", 2006)

"אז ברור שהיה כאן משבר, ברור שיהיה כאן משבר, וברור שצריך עכשיו למצוא מחדש איך אפשר לטפל ממקום שמשלים עם החלקיות הזאת, עם המגבלות שלך".
(גילה אבולעפיה לראובן שהחליט לקחת הפסקה מהטיפול, "בטיפול", עונה 2, 2008, הוט)

מקום
בהשראת עולם הפסיכולוגיה והרוחניות. מייצגת בירור עצמי, חקר פנימי, מודעות עצמית, חשיפת רגשות, התעמתות עם רגשות, פתיחות.
מקום בלב; רגש; מצב רגשי; מחשבה; רצון אמיתי; דחף; מניע פנימי; כוונה אמיתית; מטרה; שאיפה; יעד; מגמה; גישה; עמדה; אמירה; תפיסה; יחס; התייחסות; גורם; מקור; סיבה; דרך פעולה; צעד; 
מוגדר כ; נובע מ; אפשר לייחס את זה ל; אפשר להסביר את זה כ...; במשמעות של...; זה בא בקטע של; מייצג; משקף; מביע; מעיד על;
נושא; נקודה; תחום; מצב; מצב יחסים; קטע;


"אני אומר את זה מהלב. זה לא ממקום ציני" ("פוטו פיניש" 2012, considerITdan)
המנחה: "וזה הלחיץ אותך". דב נבון: "גם הלחיץ אותי, מהמקום של הבנק" (דב נבון, "סמול טוק", 2012, הוט בידור ישראלי, ynet)
"זה רק ממקום של תמיכה ומקום של לעזור לירון לגדול" (טריני וסוזנה, 2012, ערוץ 10)
"יש איזושהי סתירה בין המקום הזה של... אני אוהב אותך..." (נטלי עטייה לבוסי, "מחוברים", הוט 3, 2010)
"אם את תבואי ממקום של אני יודעת מה אני שווה..."  (זמן מיסטיקה 5, 2015)
"מקום של להקיא, להדוף" ("זמן מיסטיקה" 5, 2015, ערוץ 10)
"זה בטוח בא מהמקום הזה של לשמור על עצמי" (אקס פקטור 2, רשת, 2015)
"החוכמה היא לקום מהמקום, גם מהפחות טוב" (חיים כהן לרות, מאסטר שף 5, 9, 2015, מאקו)
"במקום הזה היא נכשלת" (מאסטר שף 5, 9, 2015, מאקו)
"זה זורק אותך כאילו למקום של אתה כל הזמן מתחבט אם אתה ראוי לזה, אתה לא ראוי לזה, אם אתה באמת טוב" (מאסטר שף 5, 9, 2015, מאקו)
"אתה מבשל ממקום של פליזר (מְרַצה)" (מיכל אנסקי, מאסטר שף 3, מאקו) 
"יש אנשים שמגיעים ממקום של סקרנות ותשוקה" (מיכל אנסקי, מאסטר שף 5, קשת)
"זה בא ממקומות אחרים, זה לא בא משנאה" (סטלה לשיר אלמליח, האח הגדול VIP2, 9, 2015, קשת)
"הוא דיבר ממקום של תסכול, של מרמור, של קנאה" (האח הגדול VIP2, 10, קשת)
"היחסים בינינו הם במקום שלא צריך יותר מדי מילים" (דנה ברגר לטילטיל, הישרדות הונדורס 2015, 16, רשת)
"אני אישית באה ממקום של באמת דאגה לכולם" (ג'ני, הישרדות הונדורס 2015, 17, רשת)
"חבריי צודקים. אני עשיתי טעות, זה לא היה במקום, אני לוקחת אחריות על הטעות הזאת. זאת היתה תגובה אימפולסיבית שיצאה לי באמת מתוך איזשהו מקום אותנטי של הנה לך" (דנה ברגר, הישרדות הונדורס 2015, 30, רשת)
"ואנחנו במקום של אהבה" (מושיק גלאמין לרון שובל, הישרדות הונדורס 2016, 6, רשת)
"מהמקום שאני פשוט רוצה שיראה את זה ודרכו אני אבין אם זה מעניין אותו או לא" (אגם רודברג אחרי שנשאלת למה היא לא לא מספרת לבן הזוג פרטים על הסדרה פצועים בראש. חדשות הבידור, הוט, 2016)
"הוא בא ממקום מאוד שהוא יודע מה הוא רוצה מעצמו" (אילון יוסף, נתיבי אילון, ערוץ 10)
___________________
לפוסט "זה בא ממקום של פלצנות", תפוז, 18.7.2008
לפוסט "טיול להכרת מקומות", הארץ, 3.12.2012
לעמוד הראשי